5
خرداد
آموزش نوشتن بیوگرافی موفق اینستاگرام
اگرچه نوشتن يک بيوگرافي در اينستاگرام ممکن است ساده به نظر برسد؛ اما در حقيقت نيازمند انديشه و تفکر زيادي است. براساس تحقيقات صورت گرفته کمتر از دو دهم ثانيه طول ميکشد تا اکانت اينستاگرام شما بر بروي مخاطبين تاثير بگذارد.
اگر شما يک اکانت اينستاگرام با اهداف اقتصادي داريد اهميت اين موضوع بيشتر است و حتما نياز به يک بيوگرافي مناسب داريد.
با ما همراه باشيد تا نحوه نوشتن يک بيوگرافي خوب و تاثيرگذار را با هداف اقتصادي به شما آموزش دهيم تا درکسري از ثانيه، نظر مخاطبين را جلب کرده و آنها را متقاعد کنيد که شما را فالو کنند!

مرحله اول: اسم شما

براساس تحقيقات صورت گرفته توسط Jenn Herman اولين قدم در انتخاب يک بيوگرافي مناسب؛ انتخاب اسم حقيقي و واقعي براي اکانت شما است (منظور اسم پروفايل شماست نه نام کاربري اينستاگرام). بسياري از افراد در اينستاگرام براي پيدا کردن شما و يا شرکتتان، اسامي حقيقي را جستجو ميکنند و شما بايد مطمئن باشيد که با خواندن پروفايلتان به تقلبي بودن پروفايل شک نکنند.
شايد اين موضوع خيلي واضح به نظر برسد اما علت مهم تري دارد. همانگونه که Jenn اشاره ميکند؛ نام و نام کاربري اينستاگرام شما تنها راه براي پيدا کردن و اعتماد کردن به شماست. همچنين موضوع مهم بعدي اين است که اسم شما در بيوگرافي، بايد با نام و نام کاربري شما مطابقت داشته باشد.
توجه کنيد که اين نکته به اين معني نيست که شما نميتوانيد حتي يک ذره هم به اسم خود سر و سامان بدهيد. آيا شما يک تخصص يا صنعت خاص داريد؟ آيا شما يک پيشنهاد خدماتي ويژه داريد؟ آيا شما از موضوع خاصي سر رشته داريد؟ پس شما ميتونيد اين موارد رو به خوبي توي بيوگرافي اينستاگرامتون جا بديد!

بيايد باهم يک نگاهي به بيوگرافي Jenn Herman بيندازيم همانطور که ميبينيد به خوبي حرفه ي او در بيوگرافي اش نمايان است. اضافه کردن مهارت هاي شما نه تنها شما را از ديگران جدا ميکند بلکه باعث ميشود که کاربران بتوانند با حرفه ي شما، شما را در اينستاگرام پيدا کنند.

مرحله دوم: مهارت هاي شما

يک بيوگرافي مناسب در اينستاگرام بايد حرفه و آنچه که ميخواهيد انجام دهيد را به خوبي شرح دهد. بنابرابن اگر شما ميخواهيد مهارت هاي خاص، سرگرمي و يا علاقه ي خود را نشان دهيد؛ بايد همه ي اين ها را به خوبي در بيوگرافي خود جاي دهيد.
درباره اينکه چه ويژگي شما ميتواند شما را از رقيبانتان جدا کند، به خوبي فکر کنيد. آيا شما مهارت ويا تجربه ي خاصي داريد که بتواند دنبال کنندگان شما را جذب کند؟ اين موضوع نتنها به بازديدکنندگان پروفايل شما کمک ميکند بلکه مشخص ميکند که چرا آن ها شما را دنبال ميکنند.

Meg Biram که نويسنده وب و فردي موثر در رسانه هاي اجتماعي است يک مثال بارز در اين زمينه است. در بيوگرافي او شما ميتوانيد موارد مورد علاقه و سرگرمي هايش را در کنار حرفه ي مربوط به او ببينيد.

مرحله سوم: واژگان کليدي

استفاده از واژگان کليدي قابليت جستجوي شما را در اينستاگرام بهبود نميبخشد (به جز استفاده از اسم که در مرحله اول گفته شد) اما به شما کمک ميکند تا با دنبال کنندگان خود ارتباط بهتري داشته باشيد و آن ها با محتواي شما در تعامل باشند.
موقعي که تصميم به انتخاب واژگان کليدي در بيوگرافي خود داشتيد، سعي کنيد به ارزش هاي مورد نظر خود و مخاطبينتان فکر کنيد. اگر شما با اهداف اقتصادي از اينستاگرام استفاده ميکنيد؛ اندکي از وقت خود را براي ساختن يک پروفايل کاربرپسند صرف کنيد. مشکلات و علاقه مندي آنها چيست؟ و چه واژگان کليدي به شما براي حل مشکل انها کمک بيشتري ميکند؟
از واژگان کليدي مناسب با مخاطبتان و اهدفتان استفاده کنيد به گونه اي که آنها متوجه بشوند شما که هستيد و چرا پيشنهاد شده ايد و يا اينکه چرا اکانت شما مربوط و يا نامربوط به انها است.

واژگان کليدي Luvvie Ajayi (نويسنده فرهنگ عام) را نگاه کنيد تا متوجه شويد که او چگونه از واژگان کليدي مناسب در بيوگرافي اينستاگرام براي مشخص کردن برند و ارتباط با مخاطبانش استفاده کرده است.

مرحله چهارم: لينک وب سايت

ساير شبکه هاي اجتماعي در برابر لينک هاي قرار داده شده در بیوگرافی سر سخت نيستند اما اينستاگرام اصلا اينگونه نيست! درحال حاضر اينستاگرام فقط یک لينک قابل کلیک در برنامه خود ارائه میکند که آن هم در قسمت بيوگرافي است. بسياري از فعالين اقتصادي از اين لينک براي فرستادن فالوورها به وبلاگ و وب سايتشان استفاده ميکنند که اين مساله خيلي مهمي است. اما اين موضوع در تجارت الکترونيک که بحث محصولات روز وجود دارد يا همچنين موضوعاتي مثل بازريابي محصول که نياز به لينک هاي به روز و به اصطلاح داغ وجود دارد، اين مساله يک چالش بزرگ است.
جمع بندی
يک بيوگرافي خوب براي اينستاگرام اون بيوگرافي هست که خلاقانه و تاثيرگذار باشه و در نگاه اول کاربر رو متقاعد کنه که دکمه فالو رو کليک کنه!
  • بيان کنيد که شما کي هستيد و ميخواهيد چکار کنيد
  • مخاطبين هدف خودتون رو با واژگان کليدي مناسب انتخاب کنيد
  • يک لينک به وب سايت و وبلاگتون قرار بديد و يا با استفاده از Linkin.bio محصولاتتون رو به مخاطباتون معرفي کنيد
  • شخصيتتون رو به اشتراک بگذاريد
  • يک راه ارتباطي بين خودتون و مخاطبانتون ايجاد کنيد

در اينجا فقط مثال هاي کوچکي از نحوه معرفي برندهاي تجاري و فروش محصولاتتون با استفاده از بيوگرافي خلاقانه اينستاگرام زده شد. به هرحال اگر شما تصميم گرفتيد با توجه به نمونه هاي گفته شده يه بيوگرافي بسازيد و يا حتي يک بيو کاملا متفاوت داشته باشيد، يادتون باشه که مسائلي که گفته شد رو براي داشتن يه بيوگرافي خلاقانه به خاطر بسپاريد.